Saturday, February 13, 2010



یکی در بالاترین گفت برنامه بعدی چهارشنبه سوری, همه گفتند نه بابا چهارشنبه سوری خطرنامه و فکر خوبی نیست, یکهو از در و دیوار عکس و پوستر چهارشنبه سوری سبز در اومد! سر اسب تراوا هی گفتیم فکر خوبی نیست اما دیگه دیر شده بود. این چهارشنبه سوری ایده ش از اسب تراوا هم بدتره.
دو تا دلیل اصلی دارم برای این حرف و فکر میکنم بدیهی هستند, فقط از بابت یادآوری میگم.

یک اینکه جشن چهارشنبه سوری, با روشی که این سالهای اخیر برگزار میشه, به خودی خود هر سال تلفات جانی و مالی زیادی داره و خیلی خانواده ها با شرکت بچه هاشون در چهارشنبه سوری مخالف هستن. الان وقت اینه که با پروپاگندای رژیم مبارزه کنیم و تصویر خوبی از سبزها و انسانیتشون به مردمی که هنوز دو به شک هستند یا طرفدار رژیم هستند نشون بدیم. تبدیل مراسمی که شامل آتش بازی و ترقه و سر و صداست و خیلی باهاش مخالفند به نظر من بدترین روشه. هم به پروپاگندای رژیم در داخل دامن میزنه, هم اینکه مراسم چهارشنبه سوری, برنامه ایه که مربوط به سنت و فرهنگ ماست و برای خارجی ها شناخته شده نیست. تا به حال تصویر اهالی جنبش سبز در خارج از ایران تصویری انسانی ست و بزرگترین تاثیر گزاریش در همین بوده. توجیه و توضیح این تصویر آتش بازی و ترقه و انفجارهای چهارشنبه سوری برای تبلیغات جنبش سبز در خارج هم سخته و براشون مشکوک و متناقض با تصویری که تا به حال با موفقیت ایجاد کردیم خواهد بود.

دوم اینکه با وجود سر و صدای همیشگی ترقه ها و مواد منفجره در تاریکی شب به راحتی بسیجی ها میتونن با استقاده از همون ترقه ها باعث تلفات جانی بشن, فیلم و عکس هم تو اون تاریکی نمیتونه ثابت بکنه که مسئولیت این قضیه متوجه سبزها نمیشه. میتونن بکشند و ببرند و بسوزانند, شیشه ه ای بانک ها و مغازه ها رو بشکنند و بدزدند و تمام مسئولیتش رو به گردن سبزها بیندازند. مطمئن باشید رژیم از خداشه که برنامه بعدی چهارشنبه سوری باشه تا سبزها با پای خودشون بیان توی بزرگترین تله ای که میشه براشون پهن کرد.

برنامه ی جنبش سبز همیشه لازم نیست "تظاهرات" باشه. میتونیم برنامه چهارشنبه سوزی رو فقط محدود کنیم به شمع روشن کردن روی پشت بام ها برای شهدا و اسرای جنبش و الله اکبر گفتن.
سبز ها میتونن اعلام کنن که با "شرکت نکردن" در جشن ملی چهارشنبه سوری, به عنوان نوعی عزاداری, اعتراض خودشون رو به خشونت های اخیر نشون میدن. به نظر من این اعلام رسمی از طرف جنبش سبز و برگزار کردن چهارشنبه سوری "سکوت" خیلی تاثیرگزار تره.


----------------------------------------------------------------------------------------------

بعضی از نکته های مطرح شده در بحث بالاترین در مورد این نوشته:

1. چهارشنبه سوری با حضور مردم به هر حال برگزار خواهد شد, بهتر است برای استفاده مفید از این مراسم با برنامه ریزی دقیق جلوی سرکوب و هزینه دهی اضافی و نا سالم گرفته شود.

2. فرصت های دیگری هم تا قبل از سال نو برای تظاهرات فراهم است که زیاد مطرح نشده اند. از جمله 14 اسفند سالروز فوت دکتر مصدق, 17 اسفند (8 مارس) روز جهانی زن. 29 اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) از این روزها من میشود استفاده کرد.

3. عزا کردن این جشن ملی که سی سال در جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته نشده است فکر مناسبی نیست, به جای آنکه مردم را از سوی جنبش دعوت به تظاهرات کنیم میتوانیم از چهره های جنبش سبز دعوت کنیم تا این جشن ملی را به رسمیت بشناسند و مردم را به آرامش, بازگشتن به برگزاری مراسم به صورت سنتی آن (پریدن از روی آتش و خواندن شعر و پخش کردن آجیل) و عدم استفاده از مواد منفجره و ترقه دعوت کنیم.

35 comments:

Anonymous said...

یک ایده بهتر اصلا دست به سینه میشینیم تو خونه پیشه مامانمون که یک نمره بیست واسه انضباطمون بدن چطوره ؟

Baktash said...

ای کاش می شد به رهبران جنبش یه جوری رسوند که از همین الان اعلام کنن که جنبش سبز از برای جلوگیری از سوء استفاده خشونت طلبان از ترقه زدن در چهارشنبه سوری خودداری می کنه و به جاش به شیوه سنتی به پخش کردن آش و آجیل و قاشق زنی و شادی می پردازه و به یاد شهدا شمع روشن می کنه.

Anonymous said...

اگر بخواهیم بخاطر اینکه کسی کشته نشه جنبش رو بخوابونیم بهتره همه جاده ها رو ببندیم و همه ماشین ها رو ویران کنیم که سالی سی هزار نفر توی تصادفات کشته نشن. بسیجی ها هم اگر بخوان کسی رو بکشن و اگر بتونن مگر از ما خجالت می کشن که شبانه بکشنُ وسط روز توی خیابون می کشن. اگر این روزها کمتر می کشند از ترسشان است. خامنه ای حسابی ترسیده برای همین هم تلاش می کنه قضا را آروم بکنه

Anonymous said...

من كاملا با عدم برگزاري تظاهرات چهار شنبه سوري موافقم اصلا نمي دونم كي اين ايده را داد كه فقط در مناسبت هاي تاريخي تظاهرات كنيم؟!با اين جور تظاهرات كردن جز كشته دادن به جايي نمي رسيم .30 روز به 4شنبه سوري مونده چرا نبايد تو اين 30 روز تظاهرات كرد كي گفته بايد حتما 4شنبه سوري تظاهرات كنيم نبايد منتظر مناسبت هاي تاريخي باشيم بلكه بايد خودمان مناسبت و حماسه خلق كنيم.در ضمن با اين نظرت كه بشينيم تو خونه كاملا مخالف هستم چون 9ماه با سكوت كجا رو گرفتيم!؟

arsham said...

behtarin rah ine ke , chaharshanbeh sori ro be khobi khob bargozar konim, ba hamon marasem sonati , na chizi ke tu in rejime yademon dadan , manzoram narenjak va targhehaye khatarnak , behtareh ba hamon az atash paridan va digar maraseme in roz , va hamchenin shoarhaye khodemon , in marasem ro anjam bedim

arsham said...

behtarin rah ine ke , chaharshanbeh sori ro be khobi khob bargozar konim, ba hamon marasem sonati , na chizi ke tu in rejime yademon dadan , manzoram narenjak va targhehaye khatarnak , behtareh ba hamon az atash paridan va digar maraseme in roz , va hamchenin shoarhaye khodemon , in marasem ro anjam bedim

Anonymous said...

اصولا" از این به بعد نباید در روزهای مشخص و از قبل اعلام شده تظاهرات راه انداخت چون رژیم راه مقابله در این موارد را یاد گرفته. بخصوص چهارشنبه سوری که با دلایل گفته شده کاملا" موافقم،ابتکارات زیادی میشود برای این روز داشت مثل پخش کردتن آجیل و خوراکی با تزئئنات سبز و بهترین فرصت برای پخش شبنامه و پوستر است.

Anonymous said...

اگر تصمیم جمعی بر این شد که در چهارشنبه سوری راهپیمایی از طرف سبزها نباشد باید از قبل توسط سخنگویان و وبسایتهای جنبش اعلام شود چون قطعا" عوامل خودشان آن شب دست به خرابکاری های گسترده خواهند زد و به پای مردم سبز خواهند نوشت.

Farrokh said...

برعکس آنچه که اون آقا می گن فرصت بسیار مناسبی برای ابراز وجود مردم است> مردمی ایرانی و با حال.

Anonymous said...

Un ruzo mibinametun ke molaha ro az tire cheragh bargh avizun kardimo mardom helhele mikonan. un ruz mibinameton va omidvaram adamayi mese shomaha in Basije arazel va khamenio bendazan birun ghabl az inke oza be daste adamayi mesle man biofte. Un ruz sabz tabdil be ghermez mishe aziz.

Agha joon badbakhtemun kardin ba in afkare solh talabane. Basijie mikhad maro bokoshe, tajavoz kone va ma bayad beshinimo begim bah bah. etefaghan chaharshanbe suri vaghte khubie ke az khejalate barobaxe basij dar biaym. hadeaghal az in ruze meli estefade konim ta ba in tafakore arabi mobareze konim hata bakhoshunat.

Momkene ba nazare man movafegh nabashin, ama bedunin tu iran bache hayi hastan ke bajaye hippie hayi mesle shoma, jorate faliat ham daran. Shoma age be khunatunam hamle konan mirin zire miz ghayem mishin ke ye vaght chak nakhorin. Az tamame in eslah talaba va solh talaba badam miad vase inke tanha kari ke mikonan vaght talaf kardane. agha joon be khoda nemishe ba dascist dusti kar, va faghat bayad nabudesh kard.

ساسان said...

لازم نیست ترقه بازی و خطر کنیم میشه با هماهنگی قبلی و سراسری این کارها را در سراسر ایران کرد

1. تعیین شعارهای واحد مانند حکومت ایرانی و شعار نویسی سبز در شب چهارشنبه سوری در سراسر کشور

2.خالی کردن تخم مرغ با سرنج و پرکردن با رنگ سبز و چسب زدن آن و پرتاب کردن آنها به تمام ساختمانهای دولتی اعم از مخابرات مدارس شهرداری...

3. رنگ کردن تمام کیوسکهای تلفن و تیرهای چراغ برق حتی یک ضربدر سبز و ساده در سراسر کشور

کاری کنیم که با روشن شدن هوا در روز بعد چهارشنبه سوری شهرها در رنگ سبز غرق بشه و جنگ روانی برای رژیم

Anonymous said...

موافقم بیایید واقع گرا باشیم ... تفاوت ما با این بسیجی ها و سپاهی ها ض خشونت بودن ماست . من خودم به شخصه مراسم رو میخوام به صورت سنتی و بدون زدن هیچ گونه ترقه و مواد منفجره برگذار کنم .

Anonymous said...

in shod ghazieye kesi ke mikhast khokoshi kone ama az bolandi naparido goft paham dard migire,akhe marde hesabi ba naznaz bazi ke enghelab nemishe,to beshin tu khune va farsi 1 ro negah kon ma 4shanbe suri mirim be jange hokumat,in melate ke darim!!!!

Anonymous said...

Man ke ye narenjak dorost mikonam be kuri cheshme shomam ke shode mizanam tu sare avalin basiji ke didam. Bishtare refigham ham hamin karo mikonan. 15 sal vaghtemuno ba in eslah talabaye bi maye talaf kardin hanuz nafahmidin ke basijie ozgal gheiraz zabune zuro nemifahme? agha june man shoma ba ye meimun nemitunin shatranj bazi konin. vas einki hichi nemifahme. meske entezar darin khamenei biad ghodrato do dasti bede daste jenabali?

سربازسبز said...

آقا قرار نيست هرکه از خودش قرار تظاهرات بزاره بايد به فکر تجديد قوا بود در 22بهمن قواي تحليل رفته و بدن نحيف جنبش در مقابل غول خشن حکومتي که با تمام قوا و با انواع و اقسام دوپينگها سرحال و آماده جلوي مردم ايستاده بود را من به شخصه ديدم چرا نميخواهيد نقطه ضعفهاي جنبش را ببينيد و تحليل کنيند و علتش را پيدا و رفع کنيد يادتان باشد هدف جنبش را هدف ما تظاهرات و شلوغي نيست ذات جنبش سبز بيشتر بروي تفکر استوار هست تا زور و بازو و فکر ميکنم اگر به شاخ و شونه کشيدن باشه در مدت طولاني حکوت هم پولشو داره و هم اوباششو که اجير کنه بياره به جون جونها بندازه پس در ضمن اين که تظاهرات هرازگاهي به موقعش لازمه ولي به فکر آکسيونهاي جديد و ابتکاري باشيد که ابتکار عمل را در دست بگيريم
اگر همين جمعيتي که قراره بيان تظاهرات شروع به شعار نويسي کنند ميدونيد چه تاثيري خواهد داشت.

arshia said...

سلام
خسته نباشی دوست نادیده ولی عزیز
اگه نظر منو بخوای باید بگم
حرفت درسته ولی نتیجه گیریش درست نیست.
نباید روز جشن و شادی رو عزاداری کنیم
این کاری هست که خود حکومت سی ساله داره انجام میده و تمام سال رو تبدیل به عزاداری کرده.
ما باید در جشن چهارشنبه سوری شرکت کنیم ولی اکسیون دیگه ای غیر از جشن نباید داشته باشیم.
درسته تعداد زیادی از مردم رو تو این چند مدت داغدار کردن ولی ما پیروزیهای زیادی هم داشتیم و بد نیست که یک جشن برگزار کنیم. پست زیر رو من شش ماه قبل نوشتم ولی خوندنش برای الان بد نیست
http://arshiapage.blogspot.com/2009/08/blog-post_05.html
اصولا دولت از هیچ چیزی بیشتر از شادی مردم ناراحت نمیشه.
فقط باید تبلیغات شدید بکنیم که غیر خشونت امیز و سالم مراسم برگزار بشه.
مثلا از ترقه کمتر استفاده کنند و به جاش ماشینها بوق بزنند.
روشن کردن شمع های رنگی هم خیلی عالیه.
اگه یه ماده شیمیایی سالم رو کسی معرفی کنه که شعله اتش رو سبز بکنه خیلی جالب میشه
کلا باید روی روشهای سالم به شدت تبلیغ کنیم
روز چهارشنبه سوری اگه یه عده در حال ترقه بازی باشن برای پلیس خیلی ضایع میشه که به کسایی که شمع سبز تو دستشون دارن گیر بده.
باید ایده ها رو جمع کرد ولی این اولین قدم هست. بعدش باید به شدت روی ایده های برگزیده تبلیغات کنیم.
تبلیغات شدید و هماهنگ.

Anonymous said...

بهترين كار سبز كردن كف خيابان ها، تابلوها، در و ديوار و ... در تاريكي شب است.
بدون ترقه و بدون آتش بازي خطرناك. قطعا نيروهاي لباس شخصي در ميان مردم آتش و ترقه پرتاب خواهند كرد تا گردهم آيي هاي گوشه به گوشه مردم را به نفع خود تمام كنند. منتظر ديدن گروه هاي شارلاتان سانديس خوري باشيد كه جيغ و هوار كنان ميان جمع هاي مردم رفته و با نشانه هاي سبز و پرتاب ترقه و گلوله هاي آتشي خانواده ها را بترسانند و به از "سبز" منزجر كنند

Anonymous said...

همه سبزها ۲۲ بهمن را جشن نمیگیرند اما چهار شنبه سوری جشن همه سبزها است
چهارشنبه سوری و یک پیروزی بزرگ در پیش روست .تظاهرات میلیونی در یک خیابان به تاریخ پیوست و دیگر قابل تکرار نیست .چرا که دشمن روش مقالبه با آن را فرا گرفته است
اینک زمان تظاهرات میلیونی در هزار خیابان است در کوچه پس کوچهای شهر و خیابانهای تنگ زمین بازی ماست و نه خیابان انقلاب که از پیش با هزاران نیروی سرکوبگر انتظار مرا میکشند
سپاه کودتاه تحرک لازم برای مقابله همزمان در صدها خیابانهای تنگ را ندارد .خرید هزاران موتور نو در جهت جبران همین ضعیف است .ما هرگز نباید محل تظاهرات را از قبل اعلام کنیم چرا که دشمن
آماده به انتظارمان مینشیند همچون ۲۲ بهمن .

Unknown said...

با سلام به همه هموطنان عزيز:
راستش 22بهمن وقتی داشتم بر می گشتم به خونه،در عالم خودم غوطه ور بودم و به اينفکر می کردم که روزهای بعد بايد چکار کنيم،که ديدم تقاطع تخت طاووس ومفتح حدود 40 الی 50 تا دختر وپسر با قيآفه های شاد وانرژی بخش و درحاليکه با دستشون "وی" نشون می دادن وشعار مرگ بر ديکتاتور می دادن جلوی خروجيه مترو شروع به يک تظاهرات برق آسا کردن پياده شدم وبه اونها ملحق شدم.بعد از 10 دقيقه رفتن داخل مترو وبا قطار بعدی رفتن ايستگاههای ديگه و همين کاررو تکرار کردن.ما بايد رو ی اين حرکتها برنامه ريزی کنيم .تظاهرات برق آسا،فيلم برداری و ارسال به دنيا .برای چهارشنبه سوری هم ميشه همين برنامه رو تدارک ديد.ضمن اينکه پيشنهادهای خوبه ديگه ای هم توسط دوستان در پيغام های قبلی ارسال شده که جالب هستن.به اميد پيروزی جنبش سبز آزاديخواهی در ايران

Anonymous said...

موافقم که با آرامش برگزار بشه.خیلی مهمه که ما به فکر رسانه های خارجی باشیم.فکرشو بکنین فردای چهارشنبه سوری چه عکسایی از جنبش سبز دربیاد و تو دنیا پخش بشه.اونوقت همه میگن جنبش به خشونت کشیده شده.شما رو به خدا امسالو بذارید کنار اون کارهای هر سالو.بمب و نارنجک و کوفت و زهرمار نخرین نسازین!فقط وسایل بیخطر و اولیه.مراسم امسالو آروم برگزار کنیم.لطفا!!

Anonymous said...

به نظر من هر کس بايد از خودش اين دوتا سئوال رو بپرسه :
1.
"در حال حاضر ساده ترين کاری که قادر هستم در جهت کمک به جنبش انجام بدم چيه؟"
2.چه اقدامی می تونم انجام بدم تاکاری که انجام می دم بيشترين
کمک رو به جنبش بکنه؟

جواب سئوال لول می تونه اينا باشه:
شعارنويسی روی اسکناس،
انتقال خبرها وکليپ های جنبش برروی سی دی و پخش آنها از طريق صندوق پستی منازل
آگاهی دادن به ديگران در تاکسی،اتوبوس ....
گسترش شبکه های فعالين در اينترنت از طريق ايميل ويا مسنجر به منظور انتقال سريع اخبار ومقالات به ديگران


جواب سئوال دوم:
فيلمبرداری با استفاده از موبايل از هر يک از فعاليت های فوق و آپلود کردن آنها در اينترنت.

مهم اينه که ساده ترين کارهايي که می تونيم انجام بديم فراموش نشن

Anonymous said...

Ageh vaghean mikhahid ettefaghi biofteh bayad har rooz dar khiabanha bood. 4shanbeh soori, baadesh sizdeh bedar. In rejim ba in chizha be larzeh nemiofteh. Faghat jonbeshe sabz ast ke zaif tar va zaif tar misheh. mardoom na omid tar mishand va ta cheshm be ham bezanim in agha 4 sal president boodeh.

Anonymous said...

دعوت برای جشن چهارشنبه سوری یعنی 1000 امتیاز به کودتاچیان دادن
یعنی اجازه برای خلق بهترین صحنه های ضد جنبش سبز برای آنها

پیشنهاد : روشن کردن آتش کوچک (یا شمع ) در هر جای ممکن که این همان اصالت این روز است .
باید حتما دعوت به استفاده نکردن از مواد محترقه شود.

Anonymous said...

مهمترین ابزاری که حاکمیت از ازدست دادنش می ترسد نه پول است نه قدرت ، بلکه ته مانده مشروعیتی است که در بین هواداران خود دارد ، آن هم نه هواداران افراطی بلکه همان قشری که با تبلیغات و جنگ روانی بازیچه شده اند . آری ، مهمترین تکیه گاه حکومت همین است. با از دست دادن این تکیه گاه حکومت نه با پول می تواند جلوی خواست جنبش را بگیرد نه با قدرت سرکوب.


دوستان با تبلیغ برای چهارشنبه سوری آب به آسیاب دشمن نریزید
8 مارس بهترین جایگزین است

Anonymous said...

دست به سینه نشستن نیست این کار/ من به جد این ایده رو قبول دارم/ درود به شرفت/
همونجور که انگار عزا داریم/ ما ایرانیا هممون امسال پیش عید داریم/
بچه ها همت کنید این کارو عملی کنیم/ مثلا" از اتیش مثل هر سال بپریم ولی رسما" اعلام میکنیم برنامه جنبش به الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور و... تکیه داره

Anonymous said...

taraghe dar nakonan ke khanevade ha mitarsan? baba jamesh konin, shomaharo che be enghelab. in Basijia hadeaghal chizi mifahman inke ke shomaharo chetori bokoshan. In link ham mashkuke. Fek konm kheily az ina ke mian commente solh talabane midan az avamele regiman!

Agha jun hala ke intor shod becharkh ta becharkhim. ayandeye Iran azane bache haye Aryayie. ˆrano pas migiram, shode ba zuro khun.

Anonymous said...

دوست عزیز نگرانی شما رو درک میکنم ولی اولا، امسال در خوشبینانه ترین حالت بدتر از سالهی قبل نمیشه یعنی نمیشه جلوی اون رو گرفت.
دوما،شما مطمئن باش هر اتفاق بدی بیفته که میافته، به پای مردم نوشته میشه و باز هم مطمعن باش از الان فیلمهاش رو ساختند.
سوما، سکوت! 3 تا 4 ملیون میریزت توخیابون آقایون خودشون رو میزنن به خریت، بعد شما انتظار داری مردم بشینن توی خونه و اینجوری اعتراض کنن. چی میخوان از این بهتر که همه ساکت باشند! فکر میکنی نمدونن در صد زیادی از مردم معترضن؟ فکر میکنی براشون مهمه؟
چهارم اینکه هر مناسبتی توانایی بیرون کشیدن مردم از خونه ها رو نداره، مناسبت ساختن هم پتانسیل بسیار بالای اجتماعی لازم داره، مثل 25 خرداد.

Anonymous said...

این جنبش اگه بخواد به جایی برسه یکی نیاز به رهبر داره یکی هم نیاز به خشونت کی دیدن توی این 7 ماه بسیج مدارا کرده که شما همش دارید با مدارا میرید جلو ؟
اگه میخواهید به جایی برسید باید جوی خون راه بندازین . انقلاب هم با مدارا به پیروزی نرسید که الان شما انظار مدارا رو دارید .

Anonymous said...

BACHEHAA MOVBAZEB BASHID DARIM 2 DASTE MISHIMA GHODRATE MA TOO ETTEHAADEMOONE NAZARIN GHODRATEMOONO BEGIRAN

Anonymous said...

ـ 1.اگر ما نـارنـجــک داریـم اونـا صـد جـور اسـلـحـه ی درسـت و حسـابـی دارن. نـمـیـگم مـثـل سـوسـولا بـشـیـنـیـم تـه خـونـه. امـا هــمـیـن حـالا نـصـف مـردم از تـرس اسـلـحـه هـای اونـا نـمـیـان بـیـرون. مـا بـایـد 1 بـرنـامـه ای بــریــزیـم کـه هــمـه بـیـان بـیـرون. نـه ایــنـکـه نـارنـجـکـهـای خـودی بـشــه دلـیـل مـضـاعـف واسـه مـونـدن مــردم تــو خـونـه!!!

2. بـایـد کـمـی هـم بـه فـکـر زنـدانـیـامـون بـاشـیـم! مـا هـنـوز بـه 1 بـسـیـجـی خـط نـنـداخـتـیـم، ایـنـا 2 نـفـر اعـدام کـردن! اگـر مـا 1 بـسـیـجـی رو زخـمـی کـنـیـم، ایـنـا مـیـکـنـنـش تـو بـوق و بـه بـهـانـش حـمـام خـون راه مـیـنـدازن!!!

3. نـبـایـد مـنـتـظـر چـهـارشـنـبـه سـوری مـونـد و نـبـایـد مـنـتـظـر مـوسـوی یـا کـروبـی یـا بـالاتـریـن هـم مـونـد کـه بـگـن بـریـم چـه روزی بـریـم راهـپـیـمـایـی! وگـرنـه مـیـشـه هـمـون چـهـارشـنـبـه سـوری کـه خـیـــــــــــــــــــــــــــــــلی دیـره. ـ

Unknown said...

وايييييييييي حرف دل من رو زديد ....
نبايد جنبش كاري به چهارشنبه سوري داشته باشه اصلا .. سوء استفاده ميكنند از اين جريان !!!!!!

Anonymous said...

با سلام به شما دوست سبز
یک درخواست بسیار مهمی از شما داشتیم ،
گروه خادمان سبز اقدام به تهیه نامه ای برای آقایان میرحسین موسوی ، خاتمی و کروبی کرده است. و در آدرس زیر اقدام به انتشار آن کرده است و هدف از ارسال این نامه رساندن حرف دل سبزها به این بزرگواران و همچنین ارائه پیشنهاداتی است که از شما تقاضا داریم لینک سایت را به عنوان خبری درج کنید تا سایرین نیز مطلع شوند .
از شما تقاضا داریم به این آدرس رفته و نامه را خوانده و در صورت امکان (خواهشمندیم این کار رو انجام بدید)برای اطلاع رسانی در وبلاگتون قرار بدید.
www.roshane.co.cc
با تشکر از شما
خادمان سبز


.

Anonymous said...

The idea of using Tcharshanbeh-souri as an opportunity to protest against the brutal Islamic Republic regime is fundamentally wrong. It is doomed to fail, because we would be damned if we do and damned if we don't. This is how: If people did not go out and as plans promise protest, the regime would declare victory that its threats have worked. If on the other hand people went out and celebrated, whether through peaceful traditional simple means such as jumping over fire and visiting neighbours door to door with spoons and pots and pans, etc., or whether they used more assertive innovative "Green" strategies to protest and have a stronger presence, in any case the regime would still use one and only one tactic, and that is to violently attack everyone, regardless of who they are and what they seemed to be doing.
The regime is eagerly awaiting an opportunity as such to create a chaos and to bash the people. As one of the readers had said, the government would use Tcharshanbeh-souri as a convenient trap to further impose its crack-down. Just imagine how many youth, women and men would be attacked, killed and arrested in the middle of the night amidst participants' well-intentioned Tcharshanbeh-souri fire and through Basidji's deliberately ignited flames.
What are we trying to do? to kill Tcharshanbeh-souri as one of the last remaining treasures of tradition and history? Can you imagine with sacrificing so many "martyrs" on Tcharshanbeh-souri of 1388, how our nation could bring itself to peacefully and happily celebrate Tcharshanbeh-souri of 1389. Are we trying to make mournful anniversaries of our most beloved and popularly secular celebrations? Well, this would once and for all please the mullahs who for at least the past thirty-one years have tried any tricks in their bags to kill this tradition and they have not succeeded so far. By offering our lives on such a happy occasion we will be making another dark day in our history.
I am not really convinced that the so called "Green" strategists really understand or care much about the value of such historic celebrations, especially for a nation that is already bombarded by countless official mourning dates in its calendar.
Again imagine how can a nation, traumatized over the deaths and arrests of so many of its dear members on Tcharshanbeh-souri of 1388, can celebrate Norouz of 1389. With what bleeding hearts are we going to welcome the beloved Norouz and Persian new year? Are we planning to kill both Tcharshanbeh-souri and Norouz? Well, congratulations! That would be exactly what the mullahs want.
I cannot offer an alternative solution as to what to do on Tcharshanbeh-souri then. Whether the original idea of protesting against the regime on Tcharshanbeh-souri was ill and evil intentioned or just an innocently naiive concept, a major historic result is awaiting all of us, and I predict something very dark and gloomy. As we say in Persian, a crazy person throws a stone in a well and a thousand wise people could not pull out the stone!!!
I am not so ignorant to assume that standing against such a brutal regime, whose real identity surprizingly only after 31 years is becoming apparent to Mousavi, Karoubi and their peers alike, comes with no price. No, we've had thousands of deaths, arrests, abuse, rapes, exiles, etc., not just since June 1388, but since 1357. But, on top everything we have sacrificed, do we really need to also the only other two secular celebrations that remain from our true national identity? Do we we really need to die on Tcharshanbeh-souri and Norouz? Can we not offer such precious lives, if really necessary, before or after such festive period?

Anonymous said...

جنبشی که رهبر نداشته باشه بیشتر از این نمیشه. هر کی داره واسه خودش یه ساز می زنه

zeera iranparast said...

سلام امیدوارم که بالاخره مسئولین و روسای مملکتمون به عقل رسیده باشند و دست از بازی کردن با نیروی اتمی‌ کشیده باشند. این ژاپنیها که انقدر وارد بودند بدبخت شدند حالا چه برسد به ما که کارشناسانمون یه سری روسی هستند که مثل چینیها و ژاپنیها به خدا ایمان ندارند حالا چطور میشه دلشون به حال ما بسوزه.این همه نفت داریم این همه سد داریم اما تا مردم را به پودر تبدیل نکنند ول کن نیستند. من فدای ولایت فقیه و رهبرم نه این دولتیها.